Skip to content

Inpakpapier: tijd om in te pakken!

Het voorjaar is weer begonnen! We mogen steeds vaker genieten van de heerlijke voorjaarszon en de hogere temperaturen.

Daarnaast staan er veel feestdagen op de planning. Momenten om even bij aan te sluiten. Maar hoe onderscheidt u zich daarbij met uw merk? En wat zorgt voor de juiste herkenbaarheid? Daar weten wij het antwoord op: inpakpapier! Benieuwd welke feestdagen u echt niet mag missen en wat de inpaktrends voor dit jaar zijn? Wij vertellen u er alles over!

Inpakpapier voor de feestdagen

Iedereen heeft het altijd druk met alle feestdagen. Op bezoek bij familie, vrienden of kennissen om er samen een gezellige dag van te maken. Wist u dat de meeste consumenten met feestdagen worden verrast met mooie cadeaus? Hoe gaaf is het dan om uw cadeaus in te pakken met bijpassend inpakpapier? Maar wanneer u zich dit bedenkt, bent u vaak al te laat met de uitvoering van uw ideeën voor het inpakpapier. Daarom helpen wij u met een lijstje waarbij de belangrijkste feestdagen staan vermeld. En het leuke is dat iedere maand een bijzondere feestdag heeft!

  • Januari: Nationale Tulpendag
  • Februari: Valentijnsdag
  • Maart: Internationale Vrouwendag
  • April: Pasen
  • Mei: Moederdag
  • Juni: Vaderdag
  • Juli: Start zomer
  • Augustus: Vriendendag, zussendag, zoon en dochter dag
  • September: Start najaarsseizoen
  • Oktober: Halloween
  • November: Black Friday
  • December: Sinterklaas en Kerst

Trends inpakpapier

Zorg er bij deze dagen voor dat het inpakpapier past bij het thema én aansluit bij uw huisstijl. Dit resulteert in herkenbaarheid. Daarnaast beleven consumenten hierdoor een bijzondere uitpakervaring. Door de combinatie van deze twee elementen, zorgt u dat er over uw merk wordt gepraat en zijn consumenten van tevoren al blij met hun cadeau. Deze drie inpaktrends kunnen zeker niet ontbreken.

  1. Patronen. Vorig jaar zagen we al veel patronen op inpakpapier, maar ook dit jaar zijn patronen niet weg te denken. Hierbij gaat het om geografische patronen waarbij herhaling en ritme centraal staan.
  2. Scandinavisch design. Inpakpapier dat simpel en eenvoudig is, is momenteel een grote trend. Hierbij worden veel natuurlijke materialen gebruikt. Bijvoorbeeld bruin kraftpapier met een witte opdruk. Liever gebruikmaken van een kleur? Dat kan! Pastelkleuren als mintgroen en roze, passen perfect bij de Scandinavische stijl.
  3. Kleur: blauw! Het is heel toepasselijk, maar onze kleur blauw is de kleurtrend voor dit jaar. Hierbij lopen vooral verschillende tinten blauw in elkaar over. Lekker fris en ook leuk om te combineren met de kleur oranje.

Inpakpapier Papierindustrie Adriaan Dekker BV

Wij produceren rollen, vellen en gebogen vellen, blanco en bedrukt van 1 t/m 8 kleuren. Daarnaast verwerken wij verschillende papierkwaliteiten (20 t/m 200 g/m²) en diverse rolbreedten en formaten. Heeft u vragen over ons inpakpapier of wilt u graag weten wat de mogelijkheden zijn? Neem eens contact met ons op. Wij helpen u graag bij de realisatie van uw inpakpapier, zodat u alle cadeaus voor de feestdagen in stijl inpakt! Voor welk inpakpapier kiest u?