skip to Main Content

Doggybags in Nederland

Uit onderzoek blijkt dat de Nederlander zich steeds bewuster is van de hoeveelheid eten die hij weggooit.

Doggy bag Adriaan Dekker

Er wordt dus ook steeds meer gevraagd naar een doggybag in het restaurant. Al durft nog niet iedereen zich zo kwetsbaar op te stellen over dit onderwerp is het een grote vooruitgang dat de mens hier steeds meer mee bezig is. Vorig jaar startte Natuur & Milieu dan ook een doggybag-campagne om voedselverspilling te reduceren. Sindsdien is de doggybag zichtbaarder geworden in het Nederlandse straatbeeld.

Specialist voor verpakkingsmateriaal

Papierindustrie Adriaan Dekker, dé specialist voor verpakkingsmateriaal voor de food- en non food sector, merkt ook duidelijk deze verschuiving in de markt aan het aantal orders vanuit de industrie. Vincent Tol, managing director van papierindustrie Adriaan Dekker vertelt enthousiast over dit onderwerp: “Wij produceren vele variaties papieren zakken waaronder doggybags van gecertificeerd / FSC papier met een milieuvriendelijke uitstraling.

Eigen uitstraling

De groothandel kan bij afname de zakken geheel personaliseren zodat de eindgebruiker, de restaurants, hun doggybag met eigen uitstraling kunnen meegeven aan de klant. Op deze manier maken zijn reclame voor hun restaurant en laten tegelijkertijd zien dat zij ook voedselverspilling tegen gaan.”