Skip to content

Welke kleuren passen het beste bij uw merk of verpakking?

Bij ons is het mogelijk om een papieren verpakking aan te passen aan uw huisstijl.

Kleuren spelen namelijk een dominante rol in het ontwerp van een verpakking. Zo roept de kleur rood urgentie op en activeert de kleur oranje juist tot actie. Het is daarom belangrijk om de toepassing van kleuren op de juiste manier te gebruiken. Welke kleursamenstelling past het beste bij uw merk en verpakking?

Kleuren hebben invloed op het koopgedrag

Wist u al dat kleuren een sterke betekenis hebben en uiteindelijk afhankelijk zijn van context? Gegevens om rekening mee te houden bij de keuze van de kleuren. Kleuren roepen namelijk een bepaald gevoel op én dat gevoel heeft invloed op het koopgedrag van consumenten. Benieuwd waar de basiskleuren voor staan?

Blauw en wit

De kleuren blauw en wit worden geassocieerd met frisheid en hygiëne. Twee kleuren die helemaal tot zijn recht komen in de papieren draagtassen van Bakkerij Simons.

Groen

Waar denkt u aan als u aan de kleur groen denkt? Juist, bij de kleur groen denkt u aan de natuur en duurzaamheid. Elementen die bij Fleurop Interflora centraal staan en daarom bij het inpakpapier is verwerkt.

Rood

Rood geeft aan dat iets extra aandacht verdient. En dat is bij deze tulpenvellen zeker het geval. De ingepakte tulpen verdienen namelijk alle aandacht en mogen zeker opvallen. Dat maakt het extra leuk om te geven!

Oranje

Oranje roept op tot actie. Neem bijvoorbeeld deze snackzakken en papieren draagtassen.  Deze zorgen ervoor dat het eten verpakt en meegenomen kan worden. Eten is namelijk te lekker om weg te gooien.

Zwart

Zwarte verpakkingen hebben een chique uitstraling. Een uitstraling dat The Butcher graag op de verschillende verpakkingen voor de kwalitatieve hamburgers gebruikt. Daarom is er bij de papieren verpakkingsmaterialen met natuurlijke materialen én zwart gewerkt.

Echte smaakmakers

Tevens hebben kleuren invloed op de smaakperceptie. Als u een bepaalde kleur ziet, roept dat een smaakverwachting op. Bij de kleur roze gaat u er vanuit dat het zoet is, en bij de kleur geel juist zuur. Hoe geler de verpakking is, hoe meer een drankje bijvoorbeeld naar citroen smaakt. En koffie in een wit kopje smaakt minder zoet, dan koffie in een blauwe of transparante kop. Daarnaast speelt de helderheid van de kleur een rol. Hoe intenser de kleur is, hoe sterker de smaak.

Papierindustrie Adriaan Dekker BV

Papierindustrie Adriaan Dekker BV is dé papierproducent voor groothandel, retail en industrie. Van generatie op generatie… Wij bedrukken, snijden en vouwen vele papieren verpakkingsmaterialen in de Zaanstreek. Door de samenwerking met verschillende partners, kunnen wij u een uitgebreid assortiment aanbieden. Wilt u ook papieren verpakkingsmaterialen passend bij uw huisstijl én in de juiste kleursamenstelling? Laat het ons weten, wij helpen u hier graag bij.